Una
de les raons del tema triat per a la realització d'este blog és l'imparable
auge de les noves tecnologies en l'entorn de l'alumne, i per tant, en el món
educatiu. Jo sóc un alumne "de la vella escola" literalment parlant,
vaig cursar la EGB i el canvi metodològic que ha patit l'educació amb l'ús de
les TIC és abismal. La motivació que implica en qualsevol aula l'ús d'estes
tecnologies és una arma que hem d'aprofitar els docents per a realitzar un
procés d'ensenyança i aprenentatge el més eficient possible. En qualsevol cas
esta metodologia ocasiona que els mestres s'enfronten a nous reptes i
desafiaments en la seua pràctica docent. Estos elements han d'anar de la mà de
les teories psicoeducatives recents per a fer efectiu l'aprenentatge, la qual
cosa suposa que un punt fort d'estos mètodes és la formació del professorat en
les TIC.
L'elaboració
d'este blog està basada en la recerca i anàlisi de noves tecnologies en
l'aprenentatge de la Geometria en l'Educació Primària. Es centra en l'ús
d'aplicacions creades amb el programa gratuït GeoGebra i estudia la seua
integració en metodologies més innovadores del procés d'ensenyança i
aprenentatge en la matèria de Matemàtiques. En esta línia es presenta una
unitat didàctica orientada a l'ensenyança dels cossos geomètrics en el sext curs
de Primària mitjançant estos recursos digitals. Finalment, s'analitza si és
possible este canvi metodològic en un entorn amb deficiències respecte als
recursos informàtics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada